הדברת חולדות (עכברושים) ועכברים - המדריך המלא

טכניקות, שיטות וטיפים להדברת ולכידת חולדות ומניעת חזרתם לבית.

לכידת חולדות (עכברושים), עכברים ושאר מכרסמים- המדריך המלא

טכניקות, שיטות וטיפים להדברת ולכידת חולדות ומניעת חזרתם לבית.

 

חולדות ידועות ברמת אינטליגנציה ושרידות גבוהה המקשה להדברה ולהרחקה מהבית. למי שמעוניין לנסות לפתור את הבעיה בעצמו הכתבה הבאה תפרט את עיקרי השיטות המקצועיות להדברתם. בנוסף, מומלץ להיכנס למדריך הוידיאו שלנו על לכידת חולדות ולראות כתבות נוספות גם שם. בהצלחה.

 

מלכודות עכברים או רעלים להדברתם?

בגדול, הדברת חולדות ומכרסמים אחרים מתחלקת לשתי אסכולות עיקריות- שימוש ברעלים, או לחלופין, שימוש במלכודות.

 

אישית, אני ממליץ יותר על שימוש במלכודות ממספר סיבות עיקריות. הראשונה מביניהם- מניעת סבל- שלכם ושל המכרסם.

מבחינת המכרסמים, בין אם מדובר בחולדה או עכבר, הרעל לאו דווקא תמיד יהיה אפקטיבי. ראשית, לא כל המזיקים יאכלו ממנו. שנית, אלה שכן יאכלו ממנו לאו דווקא תמיד ימותו מהתהליך. ואחרון, עבורכם וגם עבור החיה, אלה שכן ימותו מהרעלים, יגססו לאט ובסבל, ובסוף ימותו אי שם מאחורי הקיר, מאחורי הארון, או בעליית הגג, או בכל מיני כוכים קטנים ובלתי נגישים שם הם יירקבו לאיטם ויסריחו לכם את הבית.

אם בכל זאת החלטתם להשתמש ברעלים בכדי להדביר את המכרסמים, נסו לעשות זאת מחוץ לכותלי הבית בזהירות רבה ובמקומות רחוקים מהישג ידם או פיהם של ילדים וחיות המחמד שלכם. לטיפים נוספים על התנהלות זהירה עם חומרי הדברה קראו כאן.

 

מלכודות ללכידת עכברים וחולדות

על כן, מומחים רבים ממליצים על שימוש במלכודות. ישנם שלושה סוגים עיקריים בשוק. מלכודות איכותיות שניתן להזמין ברשת

 

1. מלכודות דבק

מלכודות הדבק נפוצות מאוד ומתאימות בעיקר למכרסמים קטנים כגון עכברים ופחות עבור חולדות. מומחים רבים פחות אוהבים אותם מסיבות רבות, ביניהם סיבות הומניות כמו גסיסה איטית של בעל החיים, וגם מסיבות של אפקטיביות. פעמים רבות המכרסם שנלכד עלול להשתחרר על ידי כרסום עצמי של פלג הגוף שנתפס. בנוסף, מדובר על מלכודת חד פעמית במהותה.

 

מלכודת דבק ביתית ללכידת עכברים

 

2. מלכודות קפיץ

מלכודות קפיץ הם כנראה סוג המלכודת הנפוצה ביותר בשימוש על ידי מדבירים מקצועיים ולוכדי חולדות. היא רב פעמית, ממיתה את החיה במהירות רבה ובעלת אחוזי הצלחה גבוהים. בשימוש במלכודות קפיץ יש למקם אותם במקומות אסטרטגיים, בעיקר על שבילי התנועה של המכרסמים. (קראו את הכתבה על טכניקות לזיהוי שבילי תנועה של מכרסמים בבית). כמובן, סוג מלכודות זה מיועד לשימוש רב פעמי, ולכן למרות העלות הראשונית המעט יותר יקרה, בטווח הארוך מדובר בהשקעה חסכונית.

 

מלכודת קפיץ ללכידת חולדות

 

3. מלכודות כלוב

מלכודות כלוב הם כנראה הכי הומניות מכל הסוגים הקיימים בשוק. החיה, לרוב זה מיועד לעכברושים גדולים, נלכדות בתוך הכלוב כשהן חיות. אחר כך ניתן להחליט מה עושים עם החיה- משחררים אותה הרחק מהבית, או לחלופין מטביעים אותה בגיגית.

 

מלכודת כלוב ללכידת חולדות

 

מתי בוחרים איזה סוג של מלכודת?

בחירת סוג המלכודת היא החלטה אסטרטגית שנובעת מסוג המכרסם ומיקום המפגע. מלכודות דבק עדיפות בעיקר למכרסמים קטנים במקומות רחוקים מהישג ידם של ילדים וחיות מחמד. מלכודות קפיץ, מאידך, יהיו עדיפות למכרסמים גדולים יותר, כגון חולדות, אך במיקומים שבהם עובר אורח תמים לא ייפצע מהם- כגון במרתף הבית, עליית הגג וכדומה. בכל מקרה שמדובר ביציאה מהבית, אם הוחלט לא להשתמש ברעלים, מלכודת הכלוב תהיה עדיפה שכן היא מונעת סכנת פציעה לא מכוונת של עוברי אורח, ילדים וחיות מחמד שעלולים להיפצע ממלכודת קפיץ חזקה.

 

מניעה, מניעה ומניעה

זכרו תמיד. פתרון הבעיה, בעיקר שמדובר בעכברים, חולדות ומכרסמים אחרים, היא מניעת המפגע מלכתחילה, ומניעת חזרתם של המזיקים בסיום התהליך.

מאחר שמדובר במזיקים בעלי יכולת הישרדות וריבוי גבוהים, פתרון הבעיה באופן סופי נעוצה מלכתחילה במניעת חזרת הבעיה.

שמרו על הניקיון, מנעו הצטברות של מערומי דברים המאפשרים בית גידול נוח לחיה, מנעו מקורות תזונה קלים לגישה ומים, ובעיקר חסמו היטב את הפתחים שאפשרו להם להיכנס אליכם הביתה מלכתחילה.

היעזרו במומחים

מתלבטים? רוצים עזרה מקצועית? צריכים ייעוץ? המומחים שלנו ישמחו לעזור ללא כל התחייבות! בהצלחה!

מערכת מדביר נט מורכבת מכתבים פרילאנסרים מומחים בתחומי ההדברה, ריסוס מזיקים, ולכידת חיות כגון נחשים, חולדות ושאר אורחים לא רצויים. בכל נושא אתם מוזמנים לפנות למערכת אתר מדביר נט בשאלות מקצועיות. 

מדבירים

מאמרי הדברה מומלצים

מחירוני הדברה

מדריכי הדברה בוידאו

זקוקים למדביר? שלחו את פרטיכם או התקשרו: 073-7843162